Jó Barát: EGÉSZSÉGÜNK érdekében...A konyhában nyújthatod hosszúra az életed

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 202 fő
  • Képek - 9498 db
  • Videók - 2983 db
  • Blogbejegyzések - 7566 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 202 fő
  • Képek - 9498 db
  • Videók - 2983 db
  • Blogbejegyzések - 7566 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 202 fő
  • Képek - 9498 db
  • Videók - 2983 db
  • Blogbejegyzések - 7566 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 202 fő
  • Képek - 9498 db
  • Videók - 2983 db
  • Blogbejegyzések - 7566 db
  • Fórumtémák - 14 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A következőkben nem a hosszú élet receptjét, csupán néhány hozzávalóját adjuk meg. Te döntöd el, mit sütsz ki belőle!

 

 

 

 

Régóta tudjuk, hogy egy ember táplálkozásából az ízlésére és a várható élettartamára is lehet következtetni. Íme, a hosszú élet legfontosabb hozzávalói, kilenc tételben, a Magyar Dietetikusok Országos szövetségének tálalásában.

 

1. Étkezz rendszeresen, 2-3 óránként, naponta 5 alkalommal!

 

Ha az egy napra javasolt szénhidrátmennyiséget több étkezésre szétosztod, az egy-egy étkezésre elfogyasztott mennyiség csökken. Ezzel megelőzhető az inzulinrezisztenciában jellemző, hirtelen fellépő, édesség iránti vágy is. Javasolt tehát, hogy minden étkezésed tartalmazzon szénhidráttartalmú nyersanyagot! A napi 5 alkalomra szétosztott étkezéssel növelheted a szellemi koncentrációt, megelőzheted a fejfájás és a különböző emésztőrendszeri megbetegedések kialakulását.

 

2. Figyelj oda az egyszerre elfogyasztott szénhidrát mennyiségére!

 

A reggelit semmiképp se hagyd ki. A nap folyamán ebédre fogyaszd a legtöbb szénhidrátot, ezt kövesse a vacsora, majd a reggeli és végül a kisétkezések szénhidráttartalma. Amennyiben a szénhidrát-anyagcsere zavara mutatható ki, javasolt az egyes étkezések szénhidráttartalmának meghatározása.

 

3. Részesítsd előnyben az alacsony glükémiás indexű (GI) táplálékokat!

 

A glükémiás index azt mutatja, hogyan reagál a vércukorszint egy adott ételfajta adott mennyiségének elfogyasztására:

 

A glükémiás indexet növeli:

 

hántolás, pelyhesítés, puffasztás, extrudálás, aprítás, turmixolás, reszelés;

a szénhidrátok bevitele vizes oldatban, amely miatt kevésbé javasolt például a gyümölcslé a nyers gyümölccsel szemben.

 

A glükémiás indexet csökkenti:

 

nagy amilóztartalom (például a basmati rizsnek alacsonyabb a GI-értéke, mint a jázminrizsnek, mivel több amilózt tartalmaz);

 

rövid ideig tartó hőközlés: párolás, hirtelensütés (pl. az „al denté-re” főzött tésztának kisebb a vércukoremelő képessége, mint a túlfőzöttnek);

megfelelő konyhatechnológia: minél kevésbé dolgozol fel egy nyersanyagot, annál alacsonyabb a GI-e (pl. burgonyapüré helyett a petrezselymes burgonya javasolt);

magas élelmirost-tartalom: remek rostforrások például a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek és a hüvelyesek (lenmag, bab, csicseriborsó);

 

szénhidrátokkal egyidejűleg fogyasztott fehérje és zsiradék:

-a szénhidrátok mellett fogyasztott fehérje és zsiradék lelassítja a keményítő megemésztésének folyamatát;

szerves savak: bizonyos mennyiségű sav csökkenteni tudja a GI-értéket, mivel lassítja a szénhidrátlebomlást (pl. kovászban található savak vagy ecet keményítőtartalmú étellel fogyasztva).

 

4. Csökkentsd a cukor fogyasztását!

 

Csak étkezések befejező fogásaként, hetenként legfeljebb egyszer-kétszer egyél édességeket, süteményeket, soha ne étkezések között! Válaszd a tej- vagy gyümölcsalapú édességeket!

 

5. Csökkentsd a napi összes zsiradékfogyasztást!

 

Fontos, hogy étrended az egészséges táplálkozásban javasolt 30 energia% zsírmennyiséget ne haladja meg! Válaszd az alacsony zsírtartalmú alapanyagokat, ételkészítéskor az energiaszegény technikákat részesítsd előnyben, hagyományos rántás helyett kefires, tejes habarást, száraz rántást olaj nélkül stb., párolj minimális mennyiségű olajat felhasználva, bő zsírban vagy olajban sütés helyett használj alufóliát, sütőzacskót!

 

6. Növeld az étkezések rosttartalmát!

 

Az étkezések során bevitt nagyobb mennyiségű rost (zöldség-, salátafélék, teljes kiőrlésű gabonafélék) képes a cukrok felszívódását jelentősen lassítani, így a vércukorszint-emelkedést mérsékelni. Ennek érdekében részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, minél több étkezéshez fogyassz valamilyen zöldséget (amikor lehet, nyersen), az ételek lazításához pedig rizs és zsemle helyett használj például barna rizst, zabpelyhet, búza- vagy zabkorpát!

 

Tippek a napi javasolt rostbevittel fedezésére (27–40 g)

Reggelire: 1 db közepes paradicsom, 2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér

Tízóraira: 1 db közepes alma, 2 közepes evőkanál zabpehely

Ebédre: ½ adag pároltzöldség-köret, ½ adag barna rizs

Uzsonnára:1 db közepes körte

Vacsorára: 1 db közepes zöldpaprika, 2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér

 

7. Csökkentsd a napi elfogyasztott só mennyiségét!

 

Az OÉTI által végzett reprezentatív lakossági táplálkozási felmérés adataiból tudjuk, hogy a sóbevitel a nőknél az ajánlott érték (napi 5 g, ami egy teáskanálnak felel meg) több mint kétszerese.

 

8. Figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitelre!

 

Ahhoz, hogy a megnövelt rostbevitel ne okozzon székrekedést, fogyassz el napi legalább 2 liter folyadékot. Feltétlenül tartsd szem előtt, hogy 1 dl tej 5 g, míg egy átlagos 100 százalékos gyümölcslé 10 g szénhidrátot tartalmaz, ezért szomjoltásra a víz a legalkalmasabb.

 

9. Mozogj rendszeresen!

 

Tudtad?

A mozgás időtartama, ha most kezded az aktívabb életmódot, fokozatosan növelendő 15-20 percről.

A napi mozgás szakaszokban is hatékony, ha egy-egy szakasz legalább tíz percig tart.

A mozgás intenzitását tekintve a legegyszerűbb kontroll az életkorból számított munkapulzus. Kiszámításához 220-ból vond le az életkort (években), ezt a számot szorozd meg 0,6-0,8-cal, hogy megkapd az életkorodnak megfelelő pulzustartományt!

| Futaki Balázs-otvenentul hu

Címkék: egészségünk érdekében...

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Rádiné Zsuzsa üzente 3 éve

Hasznos tanácsok böjti időszakban!

Válasz

Ez történt a közösségben:

Miclausné Király Erzsébet írta 11 órája a(z) IDÉZETEK 2018 fórumtémában:

"Soha az ember meg ne alázza magát, még akkor se,...

Miclausné Király Erzsébet 11 órája új képet töltött fel:

Csak_egy_keres_2083932_4654_s

Miclausné Király Erzsébet 11 órája új képet töltött fel:

A_regi_haz_2083931_1768_s

Miclausné Király Erzsébet 13 órája új blogbejegyzést írt: KÜLÖNLEGES ALKALOM

Rádiné Zsuzsa 16 órája új képet töltött fel:

Stignor_istvan_osz_2083925_4730_s

Rádiné Zsuzsa 22 órája új blogbejegyzést írt: 1629. november 15. | Bethlen Gábor halála

Miclausné Király Erzsébet 1 napja új videót töltött fel:

Miclausné Király Erzsébet 1 napja új képet töltött fel:

Emlekezzunk-189_2083912_9527_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu