Jó Barát: Egészségünk érdekében.... AZ 5 LEGJOBB SZÉNHIDRÁTFORRÁS, MELY SEGÍT A FOGYÁSBAN

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 212 fő
  • Képek - 10436 db
  • Videók - 3068 db
  • Blogbejegyzések - 7863 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 212 fő
  • Képek - 10436 db
  • Videók - 3068 db
  • Blogbejegyzések - 7863 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 212 fő
  • Képek - 10436 db
  • Videók - 3068 db
  • Blogbejegyzések - 7863 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK közösségi oldalán!

http://taborozok.network.hu Csatlakozz te is és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 212 fő
  • Képek - 10436 db
  • Videók - 3068 db
  • Blogbejegyzések - 7863 db
  • Fórumtémák - 19 db
  • Linkek - 49 db

Üdvözlettel,
Miclausné Király Erzsébet
TÁBOROZÓK- ÉLETKÉPEK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Fotó: Flickr.com

 

 

A legtöbb nő kerüli a szénhidrátokat a fogyókúrák alatt, abból a meggondolásból, hogy hizlalnak. Ha a finomított típusairól beszélünk, valóban így van. Azonban léteznek más fajta szénhidrátok is, amelyek energiát adnak és nem hizlalnak.

 

 

Valamennyi termék, élelem, mely finomított fehérlisztet tartalmaz, mind az ártalmas szénhidrátok listájára írható. A fehérkenyér, fehérrizs, finomlisztből készült tészta, a péksütemények, ropogtatnivalók mind növelik a vér cukorszintjét, így elősegítik a meghízást, gyulladáskeltő reakciókat válthatnak ki, mely további betegségeknek az zöld utat.

 

Ezzel szemben, a jó szénhidrátok mint például a telített gabonafélék, a zöldségek és keményítőt tartalmazó növények mind hasznosak a szervezet számára, nem hizlalnak, hanem megóvnak bennünket a cukorbetegségtől és a rákos daganatoktól.

 

MI A KÜLÖNBSÉG A JÓ ÉS A ROSSZ SZÉNHIDRÁTOK KÖZÖTT?

 

A finomított, azaz rossz szénhidrátok az emésztőrendszer felszínén már lebomlanak vagy a vékonybélben. Ezt követően, glükózzá alakulnak át, energiát szabadítva fel, és esélyt adva a gyulladások jelentkezésének és a zsírok elraktározásának. Ezzel ellentétben, a jó szénhidrátok átkúsznak a vékonybélen, és lebontatlanul érnek a vastagbélbe, ahol lassú folyamat által emésztődnek fel. Ez növeli az energiaellátásunkat, és biztosítja a tápanyagok jobb felszívódását. Kutatásokkal bizonyították, hogy a zöldségeken és jó szénhidrátokon alapuló étrend megelőzi a mell- és vastagbélrákot, és megakadályozza a diabétesz kialakulását is. De mit is kell pontosabban fogyasztanod?

 

1. ZÖLDBORSÓ

 

Fél csésze megkészített zöldborsó 67 kalóriát tartalmaz, 12.5 gramm szénhidrát és 4.5 gramm növény rost rejlik benne. Ugyanakkor 12%-át biztosítja az ajánlott napi cinkmennyiségnek. Ez az ásvány csökkenti az éhség érzetét azáltal, hogy növeli a szervezetben a leptin-szintet, a hormonét, mely a jóllakottságot jelzi az agyban.

 

2. TELJES KIŐRLÉSŰ LISZTBŐL KÉSZÜLT TÉSZTA

 

60 gramm ebből a tésztából 198 kalóriát tartalmaz, 43 gramm szénhidrátot és 5 gramm növényi rostot. Kutatással bizonyították, hogy a rendszeres telített gabonaféle-fogyasztás csökkenti a testtömegindex értékét és a zsírok lerakódását. Fogyaszd hát minél gyakrabban, párolt zöldségek mellett.

 

3. SZEMES BAB

 

Fél csésze főtt szemes bab 109 kalóriát tartalmaz, 20 gramm szénhidrátot és 8 gramm növényi rostot. Egy nemrégiben közzétett kutatás eredményei szerint azok a személyek, akik rendszeresen fogyasztanak babot, ritkábban gyűjtenek zsírtartalékot a hasi tájékra, illetve nem szenvednek túlsúlytól. Amennyiben konzervből nyernéd a babot, ne feledd leöblögetni a szemeket a sós létől, melyben voltak.

 

4. QUINOA

 

Fél csésze főtt quinoa 111 kalóriát rejt magában, 20 gramm szénhidrátot és 2,5 gramm növényi rostot. A quinoa mind a kilenc alapvető zsírsavat tartalmazza anélkül, hogy telített zsírokhoz is hozzájuttatna, ebben különbözik az állati eredetű aminósavaktól. A quinoa ugyanakkor nagyon laktató, ezért ha ezt fogyasztod, nem fogod éhesnek érezni magad a főétkezések között.

 

5. ZAB (PEHELY)

 

Fél csésze zab 153 kalóriát tartalmaz, 27 gramm szénhidrátot és 4 gramm növényi rostot. Ezek egy része elolvad a gyomorban, gélszerű anyaggá formálódva, mely meggátolja a gyors lebontást, így tovább érezzük magunkat jóllakottnak. A tudósok szerint, a gyakori elolvadó rost-fogyasztás meggátolja a zsírok lerakódását a hasi tájékon.

Forrás:twice.hu

Címkék: egészségünk érdekében...

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Rádiné Zsuzsa 19 órája új képet töltött fel:

Ne_sirj_2098941_3610_s

Miclausné Király Erzsébet 21 órája új képet töltött fel:

Emlekezzunk-222_2098935_6602_s

Miclausné Király Erzsébet 21 órája új blogbejegyzést írt: Karinthy Frigyes: Bezzegék

Miclausné Király Erzsébet 21 órája új blogbejegyzést írt: Karinthy Frigyes:Hivatal

Rádiné Zsuzsa 22 órája új blogbejegyzést írt: Fekete - fehér történet...

Miclausné Király Erzsébet írta 22 órája a(z) IDÉZETEK 2019 -ben fórumtémában:

Ha az ember reggel megsebzi a kisujját, napközben...

Miclausné Király Erzsébet írta 22 órája a(z) VERS fórumtémában:

Karinthy Frigyes:ELŐSZÓ Nem mondhatom el senkinek, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu